Кратка история на танца
Такт на танца: 4/4
Темпо: 48-52 удара в минута (bpm)
Броене: "1 - 2 - 3 - 4" (или "бавно - бързо" в различни комбинации)
Година на появяване: около 1923 г.
Заражда се през 20-те години на 20-ти век като комбинация от танците Фокстрот, Чарлстон, Шак, Пийбоди, и One Step. Според една теория Куикстеп се появил като резултат от прекалено бързото изпълнение на музикалния съпровод към танца Фокстрот на някои оркестри.
В Англия се развива главно под влияние на танца Чарлстон, като из Кралството се носи шега относно бързото темпо на танца. На Острова се твърди, че танцът е бърз, за да могат танцуващите го бързо да се стоплят, ако идват от по-студено място. Този ранен вариант на танца все още не притежавал характерните за днешно време подскоци и кикове.
В групата на състезателните стандартни танци е от 1927 год.
Бързо се оформя като динамичен танц с множество движения по дансинга, включващи подскачания, "притичвания", бързи стъпки и въртения. Темпото е пъргаво и е резултат от влиянието на рагтайм джаза (който е много бърз в сравнение с останалите танцувални стилове). В края на 20-ти век скоростта на танца все повече расте благодарение на майсторството на по-упоритите танцьори и тяхната учестената употребата на бързи и резки стъпки.
Наблюдава се промяна в метода на отброяване на тактовете. Стандартното "slow-slow-quick" в днешно време е придобило формата "slow-slow-quick-quick", a в някои вариации може да се забележи и следният модел: "quick-and-quick-and-quick-quick-slow".
Също така Куикстеп днес доста се различава от Foxtrot (въпреки общото им минало). За разлика от Slow Fox, тук използването на синкопи е почти задължително. На отделни места танцът наподобява Английски валс, но се танцува в такт 4/4, докато валсът е 3/4.
Интересно е да се отбележи, че през 19-ти век е съществувал и Quickstep, който много наподобявал марш, но няма никаква връзка с модерния състезателен танц.
Състезателната програма в Америка не включва Quickstep, но има групи от обществото, които го танцуват като социален (social) танц или като е по-известно да се казва в България - парти-танц.
На съвременен етап има няколко нива на интерпретация: вдъхновяващ танц за млади танцьори, по-изтънчен за напредналите, а за танцуващите го от дълго време - танц със специално подбрана хореография.
Богат на вариации, понякога е разглеждан като "Речник на стандартните танци", т.е. танц, който олицетворява всички танци от този тип и лесно дава представа кои двойки са добри и кои - не. Причините за това са няколко, като основните са следните:
· танцът няма много сложни стъпки, но е енергичен и със специфичен начин на отброяване;
· изисква много енергия - еквивалентът на една обиколка на дансинга, танцувайки Quickstep, е 800-метров спринт;
· обиграните танцьори често предлагат свои интерпретации на танца, които от своя страна за начинаещите могат да се сторят невъзможни за изпълнение.
При провеждане на състезания по стандартни танци Quickstep е последен (пети) в състезателната програма.
Разрешени фигури
Фигури | E | D | C | B | A | M |
1. Четвърт Завъртане (надясно, наляво) | V | V | V | V | V | V |
2. Дясно Завъртане (и с Изчакване) |
| V | V | V | V | V |
3. Дясно Пивотово Завъртане |
| V | V | V | V | V |
4. Дясно Спиново Завъртане | V | V | V | V | V | V |
5. Ляво Завъртане с Шасе | V | V | V | V | V | V |
6. Прогресивно Шасе | V | V | V | V | V | V |
7. Прогресивно Шасе надясно | V | V | V | V | V | V |
8. Зиг-Заг, Лок назад, Тичащ край |
| V | V | V | V | V |
9. Лок (напред и назад) | V | V | V | V | V | V |
10. Двоен Ляв (Обратен) Спин |
| V | V | V | V | V |
11. Бързо Отворено Ляво (Обратно) Завъртане |
| V | V | V | V | V |
12. Импетус |
| V | V | V | V | V |
13. Четири Бързи тичащи стъпки |
| V | V | V | V | V |
14. Тичащ Край |
| V | V | V | V | V |
15. В6 |
| V | V | V | V | V |
16. Пияно Шасе (надясно, наляво) |
| V | V | V | V | V |
17. Кръстосано Шасе |
| V | V | V | V | V |
18. Кръстосан Суивъл |
| V | V | V | V | V |
19. Рибешка Опашка |
| V | V | V | V | V |
20. Телемарк |
| V | V | V | V | V |
21. Отворен Телемарк |
| V | V | V | V | V |
22. Отворен Импетус |
| V | V | V | V | V |
23. Тичащо Дясно Завъртане |
| V | V | V | V | V |
24. Ляв Пивот |
| V | V | V | V | V |
25. Тичащо Спиново Завъртане |
| V | V | V | V | V |
26. Шест Бързи Стъпки |
| V | V | V | V | V |
27. Румба Крос |
| V | V | V | V | V |
28. Типси (надясно, наляво) |
| V | V | V | V | V |
29. Реещо Корте |
| V | V | V | V | V |